Potencjał gospodarczy Gdyni

Gdynia to jedno z najlepiej rozwijających się miast w Polsce. Od kilku lat przoduje w zestawieniu najlepszych do życia miejsc w kraju. Co ciekawe, jest to największe miasto w Polsce, niebędące stolicą województwa. Największymi atutami Gdyni są nowoczesne budynki i piękne plaże. Co roku do Gdyni przyjeżdżają turyści złaknieni aktywnego wypoczynku oraz ciekawych imprez kulturalnych i rozrywkowych. Właśnie w tym nadmorskim kurorcie organizowany jest kultowy Festiwal Filmowy oraz imponująca parada żaglowców z całego świata. Warto też wspomnieć o słynnym już na skale światową festiwalu muzycznym Open Air, odbywającego się co roku w Gdyni na początku lipca.

Gdynia to także ważny ośrodek gospodarczy. Duży nacisk kładzie na edukację, dlatego też rozbudowano Pomorski Park Naukowo–Technologiczny. Wizytówką miasta jest również prężnie działająca stocznia. Poza tym dobrze prosperuje przemysł portowy. Działa on dwutorowo – turystycznie i transportowo, oferując połączenia promowe ze Szwecji oraz realizując różnego typu ładunki zbożowe, m.in. pszenicy, jęczmienia, rzepaku oraz paszy sojowej oraz rzepakowej. Terminal znajduje się przy nabrzeżach: Indyjskim i Norweskim w gdyńskim porcie i stale powiększa swoje zapotrzebowanie. Dowodem na to jest zwiększenie powierzchni magazynowej Bałtyckiego Terminala Zbożowego aż o 60 procent. Nowy magazyn pozwoli na przechowywanie większej ilości zbóż i pasz oraz o sprawniejszy przeładunek artykułów dostarczanych do gdyńskiego portu.

port gdynia

Zdaniem ekspertów w ten sposób Gdynia będzie mogła konkurować w zakresie obsługi importu ładunków z innymi portami na świecie. Już teraz znajduje się na czele obsługi zamówień zbóż i rzepaku z eksportu w Polsce. Terminal w Gdyni załadunek wysłała przede wszystkim do Maroka, Algierii, Mauretanii, Arabii Saudyjskiej, Jordanii i Egiptu. Natomiast import prowadzony jest głównie z Argentyną, USA oraz Brazylią. Niewykluczone, że w najbliższym czasie niezbędna będzie kolejna inwestycja zwiększająca zasoby gdyńskiego terminala. Wiele bowiem wskazuje na ciągły progres międzynarodowej współpracy handlowej z udziałem polskiego portu.

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz